Üzleti feltételek

  1. Fogalmak meghatározása

» eladó- az internetes üzlet üzemeltetője DETSKAPOSTEL s.r.o

» vevő – fizikai vagy jogi személy, aki kereskedelmi kapcsolatba lépett az eladóval

» áru - termékek vagy szolgáltatások az emeletes-ágyak.hu internetes üzlet kínálatában

» megrendelés – vételi szerződés, melynek alapján az áru eladása megvalósul

» megrendelt áru (megrendelésre) – áru, melynél több mint 5 különböző minta közül a vásárló kiválaszt egy specifikus mintát. Ugyanígy az az áru, amely természetes állapotban, majd utánfizetés ellenében más színre átlakkozva kerül átadásra. Áru, melynél a méretek változtak a vevő kérésere.

» formatervezési változások – a gyártók bizonyos ágytípusoknál fenntartják a jogot az apróbb külső változásokra, de a termék minősége mindvégig változatlan marad.

» szemléltető képek- a képek többsége csak szemléltetés, ezért a termékek, jobbára a színük kissé eltérhetnek a valóságtól.

» A vásárló tudomásul veszi, hogy az internetes üzletben lévő matracok kisebb méretváltozások lehetnek - különlegesen a matracok magasságában, ahol a standart eltérés lehet +/- 1cm. Ez az eltéres nem jelent gyártási hibát, és nem csökkenti a termék minőségét.

» Matracot legyenek szivesek megfordítani legalább 2 hónaponta ,hogy megelözzék az elhasználódast és az idö elötti kifekvéseket.- A GYÁRTÓ LEGFONTOSABB FIGYELMEZTETÉSE VEGYÉK FIGYELEMBE a megfelelö gondoskodás meghosszabbítja a termék élettartamát.

» A matracban lévő hab színe a képeken csak az áttekinthetőség végett ábrázolt, a matrac egyes rétegeinek illusztrálására szolgálnak, nem muszáj megeggyeznie a felhasznált hab eredeti színével. Ez a különbség a matrac tulajdonságait nem befolyásolja, tulajdonságait hosszú távon megőrzi.

» Szag és illat? A kicsomagolás után a matracot jól szellőztetett helyen hagyja "pihenni". Kínálatunkban lévő matracokban a felhasznált anyagok a szigorú biztonsági standardokkal összhangban teszteltek és tanúsítvánnyal ellátottak. Némely anyagoknak (pl. latex) jellegzetes illatuk van, mely nem probléma, hanem természetes tulajdonság, idővel elillan.

  1. termék átvétele

A vevő köteles a szállítóval együtt ellenőrizni a küldemény csomagolásának sértetlenségét, az árut átvételkor alaposan megnézni, és ellenőrizni minden részét( csomagok számát, sérült doboz, bepiszkolt áru) a szállítási levél alapján. A vevő jogosult az áru átvételének elutasítására, amennyiben nem egyezik a vételi szerzősdéssel, a küldemény nem teljes, vagy sérült. Amennyiben a csomag megsérült, a sérülésről, hiányosságról, hibáról jegyzőkönyv felvételét kell kérnie. A hiányos vagy sérült küldeményt azonnal jelezni kell emailben a info@maro-butor.hu  címre. A szállító által kiállított protokollt postán vagy emailben szükséges kézbesíteni. Utólagos reklamáció a hiányos részekről vagy a csomagolás sértetlnségéről nem szünteti meg a vevő jogát a reklamációhoz, azonban az eladónak joga van ahhoz, hogy bebizonyítsa, ellentétben áll a vételi szerződéssel.

  1. Megrendelés

Árurendelés az interetes üzletben igazolás alapján történik, esetleg az áru telefonos vagy emailes megrendelésekor. A vevő a megrendelés elküldésekor az eladónak igazolja, hogy egyetért az emeletes-ágyak.hu üzlet kereskedelmi és vételi feltételeivel. A kereskedelmi feltételek elválaszthatatlan részei a vételi szerződésnek.

  1. megrendelés törlése

    a) A vevő köteles a megrendelés törlésénél feltüntetni a megrendelés számát, nevet, e-mail címet és a megrendelt áru leírását. Az esetben, ha a vevő már befizette a vételi díjat, vagy bizonyos részét a megrendelés törléséig, az eladó visszaszolgáltatja a kifizetett összeget a megrendelés törlésétől számított 7 munkanapon belül, banki átutalással.
    b) Az eladó fenntartja az elállás jogát a megrendeléstől vagy egy részétől, ha a vevő a megrendelésnél hamis személyi vagy félrevezető adatokat tüntetett fel, vagy ha az árut már nem gyártják, nem szállítják, vagy nagy mértékben megváltozott a nagykereskedelmi ára. Ez esetben sürgősen informálva lesz a vevő a következő lépésekről. A megrendeléstől való elállás esetében az eladó nem kér díjat a vevőtől. Az esetben, ha a vevő már kifozette az egész összeget vagy egy részét az eladónak, az eladó az elállástól számított 3 munkanapon belül azt visszaszolgáltatja banki átutalással. A megrendelésre készült áru törlése nem lehetséges 48 óra elteltével, mivel az eladó érvényesítheti a költségek megfizetését.


  2. Elállás a vételi szerződéstől

    a) A vevő, aki nem kereskedelmi célból vásárolt terméket, a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. A következő feltételek érvényesek a szerződéstől való elállás esetén a törvényileg megszabott idő esetén:

    » A szerződéstől való elállás igényét a vevő az eladónak minél előbb, és ezt emailben a info@maro-butor.hu címünkre vagy postai úton a címünkre együtt az áruval, a számla másolatával és a számlaszámmal, melyre szeretné visszakapni a pénzt, valamint a kitöltött formanyomtatvánnyal együtt a szerződéstől való elállással küldje, melyet itt talál.

    » az árut a vevő az eladó címére küldi (de nem utánvéttel, az utánvéttel küldött árut az eladó nem köteles átvenni) és halasztás nélkül értesíteni róla az eladót.

    »Használt árunak minősül az összeszerelt áru is, amennyiben bútorról van szó.

    b) Abban az esetben, ha a vevő eláll a szerződéstől, és elküldi az eladónak az árut, amely nem volt használatban, az eredeti csomagolásban, és nem hiányos állapotban, az eladó kifizeti a vevőnek a már kifizetett összeget a felkínált legolcsóbb szállítási móddal, és a számlára való pénz átutalásával a szerződéstől való elállástól számított 14 napig. Amennyiben az eladóhoz az áru megrongálva érkezik, az eladó követelni fogja a vevőtől a kár kifizetését, vagy ha az egész áru tönkrement, a teljes összeget.

    c) A szerződéstől való elállás joga nem érvényesíthető a következő árunál:

    1. Az áru, melyen észrevehető, hogy használatban volt.

    2. Azon áru, amely megrendelésre készült, tehát a mérete vagy a színe, a vevő külön kérése szerint volt legyártva. Például a termék természetes színben kapható, és utánfizetés ellenében kérte a vásárló a számára megfelelő színt.

    Az áru, amely a vásárló külön kérése és igénye szerint készült, nem küldhető vissza, viszont ugyanúgy érvényesítheti jogait és a reklamációt.

    d) Az esetben, ha a vevő nem teljesíti az 5a)-ban feltüntetett kötelességeit, nem állhat el a szerződéstől, és az eladó nem köteles visszafizetni a vételárat, sőt még a szállítás költsége is a vevőt terheli.

    e) a visszaküldés költsége a vevőt terheli, a súly szerinti árlistáról szóló információkat a következő link alatt találja: https://www.futarlista.hu/. Amennyiben a visszaküldendő áru ára függ a paramétereitől (nagyság, súly), nem lehet egységesen megállapítani az áru küldésének összegét. A visszaküldött áru ára mindig individuális. Ez miatt tüntetjük fel az információs árjegyzéket a legolcsóbb futárszolgálatokról, mely alapján kiszámíthatja az áru szállítási költségét.

  3. fizetési feltételek és szállítás

A megrendelt áru fizetése megvalósítható átutalással a Tatra Bankában vezetett számlára, melynek száma: 2924913079/1100, IBAN: SK0611000000002924913079, vagy lehet az árut szállítani utánvételre. A árurendelés a megrendelés elküdés után egyeztetve lesz a raktárkészlettel az esetleges áruhiány esetén. 5. A Megrendelés haladéktalanul fel lesz dolgozva. Az árut a „Megrendelésre“ megjelöléssel a vevőnek legkésőbb 21 napon belül elküldjük. A vevő beleegyezik a szállítási határidő meghosszabbításába az esetben, ha megköveteli azt a rendelt áru gyártása vagy más körülmények. Az áru szállítása a megrendelésben feltüntettett módon történik, esetleg megegyezés szerint. Az eladó a postaköltség és csomagolás alatt számlázza a szállítási díjat. Ha a küldemény futárszolgálattal érkezik, a vevő a megrendelt áru össszege szerint a következőképpen fizeti a szállítási költségeket. A szállítás árát a posta vagy a futárszolgálat árai határozzák meg, leggyakrabban az adott áru mellett megtalálható a szállítás költsége, a nehéz vagy nagyobb bútornál(árunál) eltérhet az ár, az ár individuálisan, az áru súlya szerint van kiszámítva. A kisebb méretű termékeket postai úton küldjük vagy üzletünkben kiválthatóak. Ha sajátos követelménye van a megvásárolt áru szállítására, kérem, tüntesse fel a megjegyzésben a megrendelésnél. A szállítás ideje az elküldéstől számított 24 óra. A feltüntetett árak egész Magyarország területén érvényesek. Külföldre a postaköktség egyénileg van kiszámítva. A vevő köteles ellenőrizni az áru sértetlenségét és teljességét az átvételnél és köteles az esetleges hiányosságokat feltüntetni az átvételi okmányokon, és leigazoltatni az átadó személlyel. Amennyiben a küldemény láthatóan megrongált vagy tönkrement, a vevő nem veszi át a küldeményt és azonnal kapcsolatba lép az eladóval. Akármilyen későbbi reklamációt az áru sértetlensége és a küldemény teljessége tekintetében nem lehet elfogadni. Az átvétel színhelye a vevő megrendelése alapján van meghatározva. A teljesítés tárgyának a megnevezett színhelyre szállítása teljesített szállításnak van tekintve. A küldemény az áruval mindíg tartalmaz átutalásos számlát és szükség szerint a termék használati utasítását.

  1. jótállás, reklamációk és javítószervisz

    a) A jótállási idő a vétel szerződés megkötésének napjától 24 hónap, amennyiben konkrét esetekre nincs más jótállási idő meghatározva, hatályossága a jogos személy általi áru átvételenek és az árura vonatkozó bizonylatok igazolásának napjától számítódik.
    b) A vevő köteles a reklamációt haladéktalanul érvényesíteni az eladónál, és ezt azonnal a hiányosság megállapítása után, különben a vevőnek megszűnik a hiányosság ingyenes eltávolítására való joga az eladóval szemben. Reklamáció érvényesítése reklamációs űrlap kitöltésével és elküldésével történik a cég email vagy levél formájában a társaság címére. Reklamációs űrlap itt. 
    c) A jótállást a vevő csak akkor érvényesítheti az eladónál, ha az általa forgalmazott áru hiányos, vagy a hibát a gyártó, a szállító vagy az eladó okozta.
    d) A jótállási idő alatt a vásárlónak joga van az áru és annak tartozékai az árura vonatkozó iratok és a használati utasítás benyújtása után az eladó jogos képviselőjének együtt a fizetési számlával, esetleg jótállási bizonylattal és a hiányosság tömör leírásával, a hiányosság ingyenes eltávolítására. A hiányosság eltávolításának módjáról az eladó dönt és köteles haladéktalanul a hiányosságot eltávolítani. A vevő a hiányosság eltávolítása (javítása)helyett követelheti a hiányos dolog kicserélését hiánytalanra, vagyis hibátlanra, illetve ha a hiányosság csak a dolog részére vonatkozik, így a rész kicserélését, ha ezzel az eladónak nem keletkeznek aránytalan kiadások az áru árára vagy a hiányosság súlyosságára vonatkozóan. Az eladó a hiányosság eltávolítása (javítása) helyett mindíg kicserélheti a hiányos dolgot hiánytalanra, ha ezzel nem okoz a vevőnek jelentős nehézségeket.  Az eltávolítható hiányosságnál a vevőnek joga, hogy ez ingyenesen, időben és rendesen legyen eltávolítva. A hiányosság eltávolításának a módjáról az eladó dönt, és köteles felesleges halasztás nélkül a hiányosságot eltávolítani. Az eladó a hiányosság eltávolítása (javítása) helyett mindig kicserélheti a hiányos dolgot hiánytalanra, ha ezzel nem okoz a vevőnek jelentős nehézséget. Az eltávolíthatatlan hiányosságnál, amely akadályozza a dolog rendes használatát az adott célra úgy mint a hiánytalan dolog, a fogyasztónak joga van vagy a dolog kicserélésére, vagy elállni a szerződéstől, tehát a vételár visszaadására. • Ugyanazok a jogok, vagyis a dolog kicserélésének a joga vagy a vételár visszaadása jár a vevőnek akkor is, ha ugyanilyen eltávolítható hiányosság, amely már kétszer volt reklamálva és javítással eltávolítva és harmadszor is előfordul a jótállási időben, vagy amennyiben egyidejűleg három különböző hiányosság fordul elő. • A Polgári Törvénykönyv értelmezése szerint a választás joga, hogy a dolog kicserélésének vagy a vételár visszaadásának a jogát érvényesíti a vevőnek van. Azonban ha az egyiket kiválasztotta a jogokból, ezt a választást már nem változtathatja meg egyoldalúan. • Egyéb eltávolíthatatlan hiányosság esetében, tehát olyanoknál, amelyeket nem lehet eltávolítani, de nem akadályozzák a dolog rendes használatát, a fogyasztónak joga van a megfelelő árengedményre. Az árengedmény mértéke közös megegyezésen alapul.
    e) A jótállásra való jog megszűnik abban az esetben, ha a hiba oka a vevő által okozott mechanikus sérülés, a termék helytelen használata, az értesítés elmulasztása a látható hiányosságokról az áru átvételénél, vagyis jegyzőkönyvezése a futárszolgálattal, az áru használata olyan körülményekben, melyek nem felelnek meg nedvességükkel, vegyi és mechanikus hatásukkal az áru természetes közegének, az áruról való gondoskodás elhanyagolása, az áru károsodása túlterheléssel, vagy az áru használata ellentétben az utasításokkal, általános alapszabályokkal, műszaki szabályokkal vagy biztonsági előírásokkal vagy a jótállási feltételek egyéb megsértése. A jótállás részét nem képezik az elemi csapás okozta hibák és az áru lejárt jótállási határideje. A jótállás nem vonatkozik a dolog (vagy részei) használatával okozott elhasználódására. A termék rövidebb élettartamát tehát nem lehet hiányosságnak tekinteni, és nem lehet reklamálni.
    f) A reklamált terméket postán kell visszaküldeni, vagy ha nagyméretű áruról van szó, futárszolgálattal, az irodánk címére, ha az eladó nem adja meg másképp.
    g) A reklamáció nem érvényesíthető az un. természetes változásokra, pl. bizonyos esetben megtörténhet, hogy a masszív borovi bútoron, többnyire a fehérre lakkozotton idő elteltével sárga foltok keletkeznek. Bútoraink mindig tökéletesen kiszárított faanyagból készülnek. Az általunk használt fa mindig megfelelően ki van szárítva, így a foltok nem a fa nedvességtartalma miatt keletkeznek, hanem a fa külső részén lévő egészséges görcsök még mindig dolgoznak. A bútor speciális szigetelőanyaggal van lekezelve, mely megakadályozza a fa elsárgulását, de ezt a természetes folyamatot nem tudjuk teljes mértékben kiküszöbölni. Mivel természetes folyamatról van szó, és nem hibáról, az Ön reklamációját elutasítjuk.
    h)A matrac reklamációja és az un. kifekvés a matrac felületén. A matracot minden esetben a gyártó használati utasításainak megfelelően kell használni. A használati utasítás részét képezi a maximális teherbírás betartása, valamint a gyártó azon ajánlása, amely szerint a matrac rugalmasságának megőrzése érdekében kötelezően, legalább 2 havonta szükséges megfordítani. Abban az esetben, ha a reklamáció tárgyát képező terméket nem a gyártó utasításainak megfelelően használták, ideértve a kéthavi átfordításra vonatkozó ajánlást (a matracon kialakult kifekvés alapján könnyen ellenőrizhető), a reklamációt sajnos nem tudjuk elfogadni.

    iroda címe: Zemianska dedina 75, 02743 Nižná

A reklamált terméket átvesszük az irodában személyesen is, és mindezt előre megbeszélt telefonos megegyezés szerint – a változó munkaidő miatt.

g) Az eladó vagy a kijelölt személy a vevőnek igazolást ad az áru reklamációjának érvényesítéséről pl. emailben vagy írott formában. Ha nem lehetséges azonnal kézbesíteni az igazolást, kézbesíteni kell fölösleges halasztás nélkül, legkésőbb a reklamáció elintézéséről szóló irattal együtt.

h) Az eladó köteles 3 napon belül a reklamációs eljárás kezdetétől (a reklamált áru átvételének napja)meghatározni a reklamáció elintézésének a módját. Indokolt esetekben, főleg ha szükségszerű az áru bonyolult műszaki értékelése, legkésőbb 30 napon belül a reklamációs eljárás kezdetétől. Az eladó vagy a kijelölt személy a reklamáció elintézési módjának a meghatározása után a reklamációt azonnal elintézi, indokolt esetekben a reklamációt lehet később is elintézni. A reklamáció elintézése nem tarthat 30 napnál tovább. A határidő lejártával a reklamáció elintézésére a fogyasztónak joga van elállni a szerződéstől, vagy joga van az áru kicserélésére új árura.

A vevő joga a reklamáció érvényesítésére:

- Az eltávolítható hiányosságnál a vevőnek joga van időben a hiányosság ingyenes és rendes eltávolítására. Az eltávolítás módjáról az eladó dönt, köteles a hiányosságot fölösleges halasztás nélkül eltávolítani. A vevő kérheti a hiányosság eltávolítása (javítása) helyett a hibás dolog kicserélését hibátlanra, ha ezzel nem keletkeznek az eladónak aránytalan kiadások tekintettel az áru árára vagy a hiányosság súlyosságára.

- Az eltávolíthatatlan hiányosságnál, amely akadályozza az áru rendes használatát az adott célra, a vevőnek joga van vagy az áru kicserélésére vagy elállásra a szerződéstől (a pénz visszaadására).

- A vevőnek a dolog kicserélésére vagy a vételár visszaadása akkor van joga, ha az eltávolítható hiányosság, amely már kétszer volt reklamálva, és javítással eltávolítva, harmadszor is előfordul a jótállási időben, vagy amennyiben egyidejűleg három különböző hiányosság fordul elő, melyek mindegyike gátolja a dolog rendes használatát.

A reklmacáció elintézettnek minősül – ha a reklamációs eljárás befejeződik, úgy mint a megjavított termék átadásával, a termék kicserélésével, a termék vételárának visszaadásával, a megfelelő árengedmény kifizetésével, írásbeli felszólítással a teljesítés átvételére vagy az indokolt elutasítással.

Az áru, amely 2 vagy több színkombinációban kerül megrendelésre, és a vevő a megrendelés során üzenetben feltünteti a lakkozó színek variációját (nem érvényes az MDF deszkából és laminátból készült ágyakra, melyeknek általánosan választható szín a szélekre) megrendelésre rendelt árunak számít. Ez az áru nem adható vissza, csak a reklamációt érvényesítheti rá reklamációs eljárás alapján.

A fogyasztónak joga van az illetékes hatósághoz fordulni alternatív megoldással, kérelmi formanyomtatvány segítségével az alternatív megoldású viták megkezdésére, de ki kell használnia minden törvény adta lehetőséget azelőtt, hogy az illetékes hatósághoz fordulna alternatív megoldású vitával, pl. érvényesíti jogát a reklamációs eljárásban.

A kérelmi formanyomtatványt, az alternatív megoldású vitára itt találja.

  1. A reklamáció menete:

A reklamáció érvényesítéséhez, kérem tartsák be a következő eljárást:

1) Küldjön emailt a info@maro-butor.hu  címünkre, melyhez csatolja a fényképes bizonyítékot és a kitöltött reklamációs űrlapot.

2) 24 órán belül (munkanapokon) tájékoztatjuk, hogy a reklamált árut milyen címre küldheti vissza.

3) Küldje vissza az árut a megadott címre a hibaleírással, a számla másolatával együtt. Ha a cím, melyre a javított árut szeretné elküldeni különbözik a számlán levőtől, tüntesse fel az aktuális címet és a telefonszámot.

  1. zárómeghatározások

Ezen általános üzleti feltételekkel nem rendezett viszonyokra a „Polgári Törvénykönyv, az Elektronikus Üzletviteli Törvény, a Belső piac állami ellenőrzése a fogyasztóvédelemben törvénye, 634/1992 Zb. számú törvénytári Fogyasztóvédelmi Törvény, 108/2000 Z.z. számú törvénytári Fogyasztóvédelem a házaló eladás és szállítmányos eladás“ a későbbi törvénymódosításokban megfelelő rendelkezései vonatkoznak. Ezen feltételek nem teljesítéséből keletkezett esetleges ellentétek a Gazdasági és a Polgári Törvénykönyv megfelelő rendelkezéseihez igazodnak.

A vevő kijelenti, hogy a megrendelés kitöltése elött megismerkedett ezen üzleti feltételekkel és teljes terjedelemben egyetért a leírtakkal.

Bármilyen észrevétel esetén írjanak email címünkre info@maro-butor.hu , esetleg hívjon telefonon az elérhetőségünkben feltüntetett valamelyik számunkra..

Az eshopainkon feltüntett akcióink nem kombinálhatóak: www.detskapostel.comwww.poschodovky.sk,  www.najlacnejsietrampoliny.skwww.rozpravkovaizba.sk, www.poschodovapostel.com

Ez az oldal cookie fájlokat használ a látogatottság elemzéséhez, és hogy minőségibb szolgáltatást tudjon nyújtani. Az oldal használatával Ön egyetért. Több információ itt